تاثیر آلودگی هوا بر پوست

اثرات مخرب آلودگی هوا بر پوست

پوست  افراد در تماس با هوای آلوده، طراوت و شادابی خود را ازد ست می‌دهدپس از سبزی‌ها و میوه‌های تازه که حاوی آنتی‌اکسیدان هستند، بیشتر استفاده شود.

ذرات آلاینده پراکنده در هوا مجموعه‌ای از مواد مضر هستند که هر کدام به شکلی بر روی سلامتی تاثیر می‌گذارند.

بیشترین نگرانی ما از حیث بروز و یا تشدید بیماری‌های قلبی – عروقی و ریوی است. همچنین آلودگی هوا می‌تواند خود را به شکل انواع سرطان‌ها نشان دهد.

امروز سرطان زایی «بنزن» و «آزبست» که به دنبال احتراق ناقص سوخت‌ها ایجاد می‌شوند، به اثبات رسیده است،  البته سرطان به دنبال تماس طولانی مدت بدن با ماده‌ای که غلظت بالایی دارد اتفاق می‌افتد. به هر میزان که غلظت آلاینده‌ها کمتر باشد از ریسک ابتلا به سرطان کاسته می‌شود.

علاوه بر تاثیر زمینه‌های فردی در بروز انواع سرطان‌ها، عوامل محیطی نقش پر رنگی در بروز سرطان‌ها بازی می‌کنند اما می‌توان با تغییر سبک زندگی از بروز سرطان‌ها پیشگیری کرد. تحقیقات نشان می‌دهند تغییر سبک زندگی بین 10 تا 70 درصد خطر ابتلا به سرطان و مرگ و میر ناشی از آن را کاهش می‌دهند. امروز مواردی چون امواج الکترومغناطیسی و اشعه‌ها نیز از جمله همین عوامل محیطی هستند.

درباره تاثیر آلودگی هوا بر بروز سرطان پوست باید  گفت: مهم‌ترین ریسک فاکتور ابتلا به سرطان پوست، نور آفتاب است. البته نمی‌توان گفت آلودگی هوا و ترکیبات شیمیایی زیان آور به کلی در بروز سرطان‌های پوست بی‌تاثیر هستند.

آلودگی هوا تاثیرعلمی اثبات شده‌ای بر بروز بیماری‌های پوستی ندارد،  اما نمی‌توان این موضوع را نادیده گرفت که پوست ارگانی است که در تماس با هوا قرار دارد واین آلاینده‌ها می‌توانند طراوت و شادابی پوست را بگیرند.

استفاده از کرم‌های موضعی و یا ماسک‌های میوه در این موارد چندان اثربخش نیست، بلکه توصیه می‌کنیم مردم از میوه‌ها و سبزی‌های تازه که حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها هستند، بیشتر استفاده کنند.

 

برای آگاهی از رازهای زیبایی ، سلامتی و تناسب اندام روی مقاله های زیر کلیک کنید :

جدیدترین رژیم لاغری سریع شکم و پهلو برای کاهش وزن سریع

برجسته سازی لب ها با تزریق ژل در لب

برجسته سازی گونه ها با ترزیق چربی در گونه

از بین بردن چین و چروک صورت با تزریق بوتاکس

بزرگ کردن سینه ها با پروتز سینه

درمان دردهای عضلانی با ماساژ درمانی

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

پاسخ دهید