vegetables

راههای مطبوعتر کردن سبزیجات

سبزيجات نورسته را بخوريد: طعم خاص برخي سبزيجات با افزايش درجه رسيدگي تشديد مي‌شود و همين امر دليل طعم مطبوعتر و خاصيت بيشتر سبزيجات نورسته است. اين موضوع را با آرتيشو (كنگر فرنگي)، شلغم، كدو و هويج تجربه كنيد. همچنين اين سبزيجات بافت بهتر و نياز كمتري به پخت دارند.

· روغن را بيشتر كنيد: سالها ترس از چربي باعث شده تا حد امكان از مصرف آنها اجتناب كنيم اما افزودن كمي چربي (روغن، كره، پنير) به سبزيجات خوردن آنها را دلچسب مي‌سازد. رابطه بين نخوردن سبزيجات و بعضي سرطانها دليل قانع‌كننده‌اي براي دريافت چند كالري بيشتر است تا شما را به مصرف 5 تا 9 واحد سبزي وميوه در روز نزديكتر كند. افزودن چربي نه‌تنها طعم هر غذايي را بهبود مي‌بخشد، بلكه اگر با چاشني ديگري هم همراه باشد سبزيجات را از يك اجبار رژيمي به غذايي لذيذ و بي عيب و نقص تبديل مي‌كند.

· سسها را امتحان نماييد: هنگام خوردن ميان‌وعده در جلوي تلويزيون از سبزيجات آغشته به سس استفاده كنيد بويژه سسهاي حاوي روغن زيتون يا كلزا. البته بايد بدانيد كه غوطه‌ور ساختن سبزي‌ها در سس باعث مصرف كمتر سس در مقايسه به زماني مي‌شود كه سس را روي آن بريزيد.

· از پنير كمك بگيريد: مصرف متعادل سس پنير، بروكلي و گل كلم را غني و سيركننده مي‌كند. حتي مي‌توانيد خرده‌هاي پنير روي لوبيا سبز، اسفناج يا كلم بريزيد.

· كمي تفت دهيد: بسياري افراد مزه زردك را دوست ندارند ولي شايد باور آن سخت باشد كه زردك سرخ شده يكي از محبوب‌ترين غذاها مي‌باشد. مي‌توانيد آنها را به صورت ورقه‌هاي نازك ببريد و در كمي روغن تفت دهيد تا كاملاً برشته و ترد شوند؛ اغلب افراد اين شيوه را مي‌پسندند؛ البته حواستان به كالري آنها باشد.

· روش پختتان را عوض كنيد: سرخ كردن تنها روش تغيير طعم سبزيجات نيست، مي‌توانيد از 3 روش سالم زير هم استفاده كنيد:
ü سريع پختن: آيا مي دانيد چرا چيني‌ها حتي سبزيجاتي مثل بروكلي را هم بسيار دوست دارند؟ گرچه آنها نسبت به نژاد قفقازي حساسايت كمتري نسبت به طعم تند دارند، راز اصلي نحوه طبخ آنهاست. 60-30 دقيقه سبزيجات را بخار دهيد، سپس آنها را از روي حرارت برداريد و در آب سرد بيندازيد؛ با اين كار طعمش كمتر مي‌شود.
كلم بروكسل را سريع بپزيد: اگر فكر مي‌كنيد طعم اين كلم تند است، كلم‌ها را مورب ببريد و حلقه حلقه كنيد، با كمي آب،كره و مقادير فراواني زيره در ماكروويو بگذاريد.
آهسته‌تر پختن خانواده پياز: پياز، پيازچه، سير و موسير غني از تركيبات ضد سرطان هستند اما بوي آنها براي اغلب افراد آزاردهنده است. آنها را به آهستگي سوخاري كنيد تا شيرين شده و طعمشان كمتر شود.مي‌توانيد قطعات پياز يا پيازچه را در ظرفي ريخته وكمي روغن زيتون روي آن بريزيد، سپس روي آن را با فويل پوشانده وحرارت دهيد.

· هميشه به دنبال بهترين‌ها باشيد: در امريكا گوجه‌فرنگي رقيب سيب‌زميني است، برخي طعم گوجه را دوست دارند و برخي معتقدند بي‌مزه است كه به خاطر آن است كه در زمستان گوجه هاي گلخانه‌اي مي‌خوردند. شما هميشه به دنبال انواع قرمز و رسيده باشيد.

· از مكان‌هاي معتبر خريد كنيد: طعم زردك در صورت نگهداري در كنار سيب و ساير ميوه ها تند مي‌شود؛ طعم هويج، كدو و برخي سبزيجات هم بد مي‌شود و كلم‌ها شل و زرد خواهند شد.

· بادنجان را به فهرست خريدتان اضافه كنيد: همه مي‌دانند بادنجان زياد رسيده، تلخ است. اندازه اين سبزي غني از فيبر و پتاسيم هم روش خوبي براي انتخاب به شمار نمي‌ورد. اگر انگشت‌تان را روي بادنجان فشار دهيد و برنگردد، بافتي پوك و بدمزه دارد حتي اگر كوچك باشد. بادنجان‌هايي را بخريد كه ته آنها بيضوي باشد چون اگر گرد باشد هسته و گوشت كمتري دارد. براي كاهش طعم تند آن كمي نمك رويش بپاشيد، نيم ساعت صبر كنيد و آبكشي نماييد. نمك مواد تلخ موجود در آن را خارج مي‌سازد. بادنجان غني از تركيبات پلي‌فنولي ضد سرطان و پوست آن سرشار از آنتي‌اكسيدان است.

· مستقيماً از مزرعه خريد كنيد: با گذشت زمان طعم سبزيجاتي مثل بروكلي بيشتر مي‌شود به ويژه اگر بسته‌بندي شده باشند اما اگر تازه آنرا بخريد، مزه بهتري خواهد داشت.

· سبزيجات را در غذا پنهان سازيد: اگر طعم سبزيجات را دوست نداريد، سوپ انتخاب خوبي است، چون به مدت طولاني پخته مي‌شود و اگر با ادويه همراه شود طعم سبزيجات كمتر خواهد شد. مي‌توانيد از كدو و هويج در پخت نان هم بهره ببريد.

· در مورد سبزيجاتي كه از آنها متنفريد اطلاعاتي كسب كنيد: پي بردن به اينكه چيزي كه از آن متنفريد، برايتان مفيد است به علاوه استفاده مداوم و منظم از آن غذا، خوردنش را براي شما آسانتر خواهد كرد. اگر بدانيد كلم براي پيشگيري از سرطان مفيد است، مزه آن را فراموش كرده و آن را خواهيد خورد به ويژه اگر سابقه سرطان در خانوده شما وجود داشته باشد.

· به علاقه‌تان به شيريني توجه كنيد: بسياري نوزادان به طعم شيرين تمايل ذاتي دارند و از تلخي بيزارند. شايد اين به خاطر آن است كه بيشتر مواد سمي تلخند. به دنبال انواع سبزيجات شيرين مانند سيب‌زميني شيرين، كدو، هويج و نخودفرنگي باشيد كه خواص تغذيه‌اي فراواني هم دارند.

 

برای آگاهی از رازهای زیبایی ، سلامتی و تناسب اندام روی مقاله های زیر کلیک کنید :

جدیدترین رژیم غذایی برای پاسخ به این سوال  ” چگونه لاغر شویم

برجسته سازی لب ها با تزریق ژل در لب

برجسته سازی گونه ها با ترزیق چربی در گونه

از بین بردن چین و چروک صورت با تزریق بوتاکس

بزرگ کردن سینه ها با پروتز سینه

لاغری و از بین بردن سلولیت با ماساژ لاغری

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

پاسخ دهید